fredag 17 december 2010

12åriga fashionista. No good.


Sanna Lundell, Aftonbladet, skriver så otroligt klokt om att hon blir sorgsen till mods när hon surfar in på 12åriga Chloé Schutermans blogg:
"En tolvårig faschionista som önskar sig en Balenciagaväska i julklapp, har superanorektiska Olivia Palemo som stilikon och rekommenderar hudkrämer.

Jag blir tung i själen dels för jag vet att lilla Chloé kommer att skämmas ögonen ur sig och fetångra sina tolvåriga rosa blogginlägg när hon är 14 år, nypiercad, vegan, full av ”självinsikt” och vägrar kommersialismen.
En annorlunda vinkel.
Tänkvärd.

Men främst blir jag ledsen av att hennes mamma, butiksinnehavaren Nathalie Schuterman, uppvisar ett så totalt bristande omdöme när hon tror att en tolv år gammal flicka är färdig att ta ansvar för hur hon vill att omvärlden ska uppfatta henne."

Jag länkar till "12årig bloggerska till salu" och "Money Talks" min egen blogg om den 12åriga Chloé.

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2010-12-18 11:32

    Håller helt med Dig, Carina, vägen till anorexia nervosa är utstakat!

    SvaraRadera