fredag 17 december 2010

UD: Res inte till Elfenbenskusten

5 kommentarer:

  1. Himla bra råd, jag som hade tänkt dra dit över helgen ...

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2010-12-17 14:46

    Lätt att göra sig lustigt över, men betyder mycket pengar för den som vill avbeställa en resa. Avråder UD får man pengar tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Ingen gör sig lustig. Glad bara att UD kommit med sin avrådan. Även om man kanske förstått et tag vartåt det barkar.

    SvaraRadera
  4. Nej Thorsten, jag menade inte att förlöjliga de (få, gissar jag) resenärer som övervägt att resa dit. Men om man brukar kolla utrikesnyheter, kan det knappast komma som en stor överraskning att just Elfenbenskusten är oroligt just nu.

    Jag har inte koll på charterresor, men har svårt att tänka mig att det går några dit. De som reser till Elfenbenskusten har nog helt andra skäl och jag förutsätter att de vet vad de gör.

    Jag ber om ursäkt om mitt tidigare inlägg var fånigt.

    /Öbon

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2010-12-18 10:15

    Inget att be om ursäkt för, Öbon. Jag ville bara påpeka att det här kan betyda mycket för resenärer som kommer i kläm, även om det inte blir så många till just Elfenbenskusten...

    SvaraRadera