lördag 11 december 2010

Money talks.


Som ni minns så har jag berättat att 12-åriga Chloé Schuterman Dolhem nyligen började blogga på modetidningen Chic. Det blev succé direkt.

– Hon har fått mycket positiv respons av läsarna och många nya fans.
Chloé Schuterman Dolhem lyfter sajten.Chic.se noterades förra veckan för en webbupplaga på 127 987 unika webbläsare.
Det överträffade det förra rekordet från den 49 veckan i fjol med 90 procent skriver Resumé.

–"Det mest uppseendeväckane för folk är nog inte hennes ålder utan hela paketet – att hon är söt, modell och kommer från en förmögen familj där hennes mamma äger en exklusiv modebutik. Det kan sticka i ögonen hos vissa."

Chefredaktör Charlotta Flinkenberg är inte bara en schackrande profithaj, hon väljer också enkelt och förutsägbart svenskt att simplifiera kritik med hjälp av sotis-tråden.
Då kan hon själv vända på kudden och sova samvetsgott.
Mig sticker det inte ett dugg nånstans.
Men läs ett av Chloés inläggen:
"Heey! Igår var jag på Red Valentino inköp till mammas affär. Varje plagg i kollektionen hade rosetter, helt underbart! Red Valentino är ett undermärke till Valentino med bättre priser. Kollektionen kommer ut nästa vinter !"

Det tål det att funderas på vad Mor och Chefredaktör har för ädla syften med exponeringen av flickebarnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar