fredag 20 december 2019

Kommunistspråket.


-"På väg mot kulturell allemansrätt i Malmö."


I sydsvenskan läser jag: - "Om barn i Malmö får se teater, dans, musik eller konst med sin förskolegrupp eller skolklass beror på om de har kulturintresserade pedagoger. Det nya politiska målet ”kulturell allemansrätt” ska hindra att slumpen styr vilka barn som blir publik." 

Jag tror mig ha lärt mig vad detta betyder egentligen. Någon annan ska betala för att Storebror ska få bestämma vem som ska åtnjuta "kulturell allemansrätt". 

Ungefär som när svenska skolbarn ska flyttas till regeringens invandrarskolor för att invandrarbarn ska få ta deras plats. Så att allt blir "rättvist", på socialdemokratiska.





4 kommentarer:

  1. Miljöpartiet kryllar av Sverigefientliga politiker. Kulturministern är en av dom. Hon fick ju kulturen i sin uppväxt, pappan är präst.

    SvaraRadera
  2. Han är pensionerad tror jag. Men präst i den "svenska" kyrkan.

    SvaraRadera
  3. Därtill är hon gift/sambo med en shaman!
    Jag undrar om han har ett finger med i hur svensk kultur skall utföras.

    SvaraRadera