fredag 8 maj 2020

Vad har Mikael Lekfalk Gustavsson Roxell lärt sig av detta?

Att om man är på det viset, så finns det alltid nya dumhuvuden att lura rumpan av. 

Nya toppjobb, nya fruar, nya namn. Det är bara att köra. 

Har man det så har man det, som Vanheden brukade säga. 

Och skattepengarna tar aldrig slut.




Skälet till att Lekfalk i höstas fick sparken från sin tjänst i Luleå i höstas, var att han hade köpt en personlig mentor för 570.000 kronor, utan upphandling och utan att informera kommunstyrelsen. Han blev dessutom polisanmäld för grov trolöshet mot huvudman. Han lämnade sin tjänst med nästan två miljoner kronor i avgångsvederlag.

Sedan början av april arbetar han som tillförordnad social- och äldredirektör i Nacka kommun. 

Och den kommunen känner vi igen. 

Kommunalrådet Mats Gerdau där verkar ha för mycket pengar och dåligt omdöme. Vi glömmer inte skandalen om trigamisten i Nacka, där tre fruar och 16 barn fick disponera tre bostadsrättslägenheter som Nacka kommun köpte in för närmare 14 miljoner kronor. 

Så - arma Nackabor, säger jag.

Men Mikael Lekfalk har efter sparken byt namn til Mikael Gustavsson Roxell.
– Det har en enkel förklaring. Jag har gift mig och tagit mitt pojknamn Gustavsson och min frus efternamn Roxell. 
Har namnbytet något att göra med hur det slutade i Luleå?
– Nej. Jag har som sagt gift mig och tog med mitt pojknamn in i äktenskapet.


4 kommentarer:

  1. Och nya "pojkstrek" är att vänta?

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Roxell tror jag jobbade åt Regner nr hon satt i regeringen. Hans nya jobb luktar lite korruption. Konsulten han anlitade anbs ju i Småland. Några träffar hade dom i Stockholm, nära sin nya kvinna. Då hade redan konsulten flyttat till Afrika. En riktig soppa, en för skattebetalarna dyr sådan.

    SvaraRadera
  3. Annars är det brukligt att byta namn stup i kvarten i kriminella kretsar.
    Beroende på hur många skygglappar man måste lappa över.
    ............

    SvaraRadera
  4. Och "i augusti 2023, börjar Mikael Gustavsson Roxell som ny verksamhetschef på vård- och omsorgsförvaltningen i Enköping."

    Bedrövligt att Enköping anställer honom.

    SvaraRadera