fredag 8 maj 2020

I Sverige tillhör barnen staten.




Massiv kritik mot skolvalet i Göteborg: "Fullständigt haveri"Förtvivlade "vårdnadshavare" över hela Göteborg riktar skarp kritik mot höstens skolval. Elever placeras på skolor de inte valt – med lång resväg som följd – och hundratals har redan överklagat.


Prioriteringar:
1. Om eleven är nyanländ
2. Har syskon på skolan
3. Avstånd mellan hem och skola
4. Om så krävs – lottning

Om kommunallagen har krav på likabehandling av kommunens invånare, hur kan då s.k nyanlända - prioriteras och får privilegier som andra barn saknar?

................

Yngve Johansson kommenterar på GP:
-"De här bortskämda överklassbarnen kommer att må mycket bra av att få kontakt med utsatta områden. De kan ju faktiskt ändra på områdena genom att tala med de som bor där."


Mitt svar i GPs kommentarfält: 

- Du begär att små barn ska ändra och ställa till rätta det ojämlika samhälle, som politikerna skapat under decennier, genom att tala med varandra? 

Men va fanken, det gör väl inget om några barn far illa, så länge det är "bortskämda överklassbarn"?!? 

Din människosyn är inte vacker.


GP

............................Claudius Hirt

när jag var 1 år gammal lämnades jag på lekis, där jag blev omhändertaget av många HEN.

Sen dess hör jag endast :

- Svenska Modellen är bäst

- Vi kan bäst

- Vi gör bäst

- Vi avundas av hela jorden.


Nu är jag 36 år gammal och tror på skiten...( påminner Nord-Korea..)


5 kommentarer:

  1. Oerhört skamligt. När vuxna inte klarar av integrationen så ska tydligen barnen göra det!Det finns inga ord för hur fruktansvärt detta är. Barnsoldater är inget nytt. Även Tyskland använde barn under Nazisterna.
    Dgdf

    SvaraRadera
  2. Det är tydligen fel att som förälder ta ansvar för sina barn. Då bestraffas man. Det är en otroligt människofientlig skolpolitik, fientlig mot svenska barn. Fy fan

    SvaraRadera
  3. "Din människosyn är inte vacker"

    ������

    SvaraRadera