onsdag 21 mars 2018

Har ni fått mycket gratis i livet?


"Mellan kl 10 och 16 varje dag denna vecka kommer migranter att demonstrera utanför Nacka stadshus mot att de efter två år, i enlighet med bosättningslagen, inte längre får bo kvar i bostäderna kommunen ordnat åt dem.– Två år är inte tillräckligt för att lära sig språket, skaffa ett jobb och hitta någonstans att bo."

Jag har inte fått nånting gratis mer än att jag haft turen att födas i ett blomstrande Sverige. Jag började sommarjobba i de skånska betefälten när jag var 12, cyklade i mil tidig morgon och sen kväll för glädjen att tjäna egna pengar. Jag har fått plugga, kämpa, prestera och vara ambitiös, hundra procent ärlig och pålitlig, göra planer, välja studier och alltid, alltid göra mitt bästa. Min historia är varken unik eller storslagen, bara normal. 

Och med den bakgrunden kan jag inte annat än att vämjas över de massinvandrade. Vem är de att välkomnas till ett främmande land och begära allting gratis av svenska löntagare?Har de fått nånting gratis i sina hemländer? Vem är de att demonstrera för att vi som kämpar dagligen för våra uppehällen ska ge dom våra intjänade pengar i form av vansinniga skatter, ynka pensioner och ständiga nerdragningar? 

Vad är det för människor - "ni har givit oss precis allt i två år, men det räcker inte - vi vill ha mer, vi vill ha allt det som är ert!"

 Vet dom ens om vem det är som helt och fullt försörjer deras stora familjer? Det regnar inte från himlen, eller ens från de med andras pengar generösa politikerna. Vet dom hur mycket en svensk sjuksköterska måste avstå för att istället ge til dem som njuter stilla familjeliv i fina våningar? Skäms dom inte?

    17 kommentarer:

    1. Varför skulle dom skämmas, när inte ens våra politiker gör det? Blodsven

      SvaraRadera
    2. För att dom använder oss som sina slavar.

      SvaraRadera
      Svar
      1. Svenska dubbelarbetande håller på att jobba ihjäl sig för att få ekonomin att gå ihop. Sen alla dessa nya som kräver och kräver till förbannelse och anser sig ha rätt till det mesta. Dumskallarna till politiker har orsakat utbrända svenskar som inte snart inte ens orkar leva. Kvinnor och män i Sverige dör i förtid,i cancer och hjärtsjukdomar efter åratals slaveri. Vården går på knä. Äldre ska skämmas som inte har vett att dö. Min ilska har inga gränser.

        Radera
    3. Det är de skandalösa regeringspartierna som vill ha röstboskap!!!
      Ingenting annat.
      Makten framför allt.
      Att landet Sverige går under ger de blanka faén i.
      9 sept

      SvaraRadera
    4. Carina: N E J !!
      Ps. De av er som vill läsa lite om kvinnors liv i S-Arabien m.fl.islamska länder,skall köpa/läsa nyutkomna boken av Mana al-Sharif.
      En kvinna som lyckats få de "höga kunga/prinsahuset" att från 24 juni,tillåta kvinnor att ensamma få köra bil i S-A !!
      En bok till varje som aldrig på plats sett,eller kunna drömma om deras seder,bör läsa genom och tänka över Ds.

      SvaraRadera
      Svar
      1. Lägger in en länk från YouTube som berättar lite av,vad denna modiga kvinna lyckats med i det mansdominerade islamska landet S-A..
        https://www.youtube.com/watch?v=XAA8LOWEY9Y
        Några bilder som flertalet av importörerna borde titta på,innan de häver sin röst.

        Radera
    5. Jag har ofta alltför ofta ställt mig från Vad gör de här...Det finns ca 50 länder med muslimskt kultur och muslimsk levnadssätt att fly till? Svaret är naturligtvis våra generösa bidrag och flathet inför Islam. Men om de nu vill ha allt och införa särlagar i Väst, Varför kom de hit.De handlar inte bara om att få allt utan motprestation utan att sakta men säkert ta över våra länder. Vem ska försörja dom då?
      De borde skämmas över att kräva sådant som vi svenskar får kämpa för. Vika bryr sig om svenska uteliggare och fattigpensionärer som förväntas att betala detta. Våra politiker borde tänka ett varv till och utvisa de som inte kan anpassa sig här. Hur svårt kan det vara?
      DGDF

      SvaraRadera
      Svar
      1. Skulle vara ställt mig frågan...Ursäkta stav
        fel men ibland slinter man på tangenterna i ren upprördhet.

        Radera
      2. Kan det vara så att det finns en plan att med "fredliga" flyktingströmmar invadera Europa.
        F.n vet när Barcelona-avtalet skrevs under för att OPEC inte skulle skapa en ny oljekris jmf 1973.
        Mässkalle

        Radera
      3. Jo jag är kunnig om Kalergi planen Barcelona Agenda 30 NWO men har svårt att ta till mig ondskan i detta. Även att jag ser det förverkligas mitt framför ögonen.

        Radera
    6. kloka damen2018-03-21 12:58

      Var det för att försörja utlänningar som jag slavade på och gick till jobbet varje morgon? Trodde det handlade om att bidra till välfärden i Sverige och för en gott liv för alla svenskar. Så fel det blev Politikerna med sina oacceptabla löner och nedmonteringen av allt som tidigare var bra i Sverige borde också få känna av misären. Hatdrevet mot SD och dess väljare har varit viktigare. Kommunism däremot har accepteras till fullo.

      SvaraRadera
    7. Den muslimska delen av dessa demonstranter "tackar Ahlah" för vad de får. För dem är det inte några skjattebetalare som ligger bakom försörjningen utan således Ahlah. Alltså stärks imamernas makt över muslimerna i Sverige med svenska skattebetalares pengar!

      SvaraRadera
    8. Nämnde i en tidigare kommentar,lite kring den värld dessa "stackars flyktingar/hjälpbehövande har lämnat,för ett bekvämare i landet Absurdistan.
      Naturligtvis har alla vi som sett deras hemländer förstått,att deras berättelser och äventyr är enbart sagor.Det för mig förvånande är hur de kan
      dupera vuxna personer inom politik,media och allmänheten.Att småbarn låter sig imponeras av öknens ryttare,och dess djur är förklarligt men folkvalda vuxna i regeringen,borde väl förstå bättre ? Instämmer med "Ánonym",det hela måste vara avsiktligt planerat.

      SvaraRadera
    9. Nu blir jag "#¤%&/
      "..jag haft turen att födas i ett blomstrande Sverige.."
      NEJ, det var inte "tur". Sannolikt var det ett resultat av våra föräldrars mångåriga arbete med att bygga ett väl fungerande Sverige, det Sverige som nu raseras av kulturmarxister och dilettantpolitiker som skrämt hukar under drevhot och hashtaggar och vars medborgare kläms i PK-korridoren.

      SvaraRadera
      Svar
      1. Det var inte meningen att reta upp dig! Jag är otroligt väl medveten om vad alla våra förfäder har slitit med för uppbyggnaden av det som de formade till det närmaste ett perfekt land man kan komma.
        Vad jag menar är att vad jag är tacksam för är att just jag föddes just här och just då. Inte nån annanstans, eller föddes här tex 1984 - eller ännu värre på 2000-talet.

        Radera
      2. Excuse accepted. (på nyspråk..)
        "Vi som hade turen att födas i Sverige.." brukar ofta användas av "förminskningsfolket" på vänsterkanten, därav min (kortvariga) upprördhet

        Radera
    10. Dom förstår mycket väl. Dom vet exakt vad dom gör, dom är inga dumskallar på det viset. Skämmas? Forget it, det är ju för dem sakernas naturliga tillstånd att enfaldiga dhimmis ska jobba ihop till deras försörjning. Och det är så framtiden i Sverige kommer att bli för alla icke-muslimer, det är för sent att vända utvecklingen nu. Gudskelov är jag tillräckligt gammal för att slippa uppleva eländet fullt ut!

      SvaraRadera