söndag 24 maj 2015

Ordningen är återställd!

Det må så vara att MP och vice statsministern inte tolererar vita män - själv älskar jag dem! 

Och idag är jag berusande lycklig över den enastående eurovisionvinnaren, skånske Måns Petter Albert Sahlén Zelmerlöw, en stolt Man med gulochblå flagga i handen. Han vann därför att han är grym och alldeles bäst, men satte också punkt för vänsterns kvasidebatt om tvivlet på att det finns nåt som är svenskt, och vad det i så fall är(?). 

Här är den! Svenskheten - och den gör mig så vidunderligt glad ända in i hjärteroten.

4 kommentarer:

  1. Vad glad man blir över detta! Mitt i allt elände i Sverige, så ser vi en ljusglimt med en fantastisk ung svensk man med vår flagga i handen! Jag får nypa mig i armen igen för att förstå att det är sant.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Underbart! Jag är egentligen ingen vän av ESC, men satt och tittade på hela för en gångs skull. Brukar bli irriterad på alla politiska röstningar och att fel låt vinner. MEN igår! Den bästa låten vann! Och det var en SVENSK som sjöng! Fina Måns, trevlig och sympatisk. Hurra! Heja Sverige!

    SvaraRadera
  3. Undrens tid är ej förbi, tydligen...
    En skåning med en svensk flagga!
    Trodde jag ej skulle kunna hända.
    Annars håller jag ju givetvis både på snapphanarna och den till geni sublimerade dragonöversten!

    Jjungman Jansson
    Vilken i detta nu hör göken och ser blommande syrener
    Ja, skånsk anknytning där med
    Hjalmar Gullberg...

    SvaraRadera