torsdag 29 januari 2015

Vad man kan göra med en stubbe.

6 kommentarer:

  1. Yxa?
    Jag trodde det var en svarv inblandad om man skall kunna forma till dylika ben...
    Apropå ingenting.
    Läste damerna här på Carinas blogg som unga Kulla- Gulla?

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  2. Slutresultatet har ju "välsvarvade" ben. Problemet är väl att få hela konkarongen i svarven och få rätt resultat. Men, allvarligt talat, om jag hade råd så är detta en konstform jag skulle tänka mej att stödja. Fast, om jag fick välja skulle det bara vara ett naturligt ansikte. Men då blir det inte den konst som konstnären vill få fram... antar jag.
    Ärligt talat hade jag nöjt mej med det utförandet som finns på första bilden. Naturligt och kärnfullt... och det är väl aldrig fel med en ny yxa.

    Skogis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta, det var ingen yxa som syntes, önsketänkande och dåligt putsade glasögon.

      Skogis.

      Radera
  3. Finns det inte rentav tävlingar där man med motorsåg formar skulpturer av allehanda slag?
    Vore något för er, herr Skogis...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog skulle jag kunna forma en stock. Men jag antar på goda grunder att varken jag eller någon annan människa skulle kunna se vad det föreställde. Utom möjligen konst-förståsigpåare. De kan tolka det mesta (allt) till vad som råkar dyka upp i deras huvuden. Jag hade nöjt mej med att konstatera att en stock är en stock och sen hade jag kollat om det gick att använda den till något. Kanske mittstock till en "gökstuga" att sitta och mysa i till sommaren.

      Skogis.

      Radera
  4. Jag tror du skulle ha din framtid där, Skogis!

    SvaraRadera