onsdag 17 juli 2013

Myggen avslöjar dig!


Mygg är som vi alla märkt mer attraherade av vissa människor, och dofter är en stor bit av valet.
Kåt, full och svettig? Då är du myggornas favorit, eftersom könsferomoner hos både människor och djur verkar attraherande på mygg. Ett försök med öl visar också att myggen fördrar människor som doftar alkohol Lättja är en annan egenskap som uppskattas, myggen vill ha matro så ihärdiga fäktare klarar sig oftast.Mygg är dessutom hookers på svettdoft, säger experterna. 

Vilket gör det enkelt för oss att karakterisera den där förtvivlade personen vid bordet som febrilt sitter och kliar sig och undrar:

-Varför är alla myggen på MIG jämt??? 

Så, varför inte bjuda in en pilsk, dräng-örnig, stinkande latmask till varenda sommarkalas  - som myggjagare?

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad man ska dra för slutsatser av detta, men jag konstaterar att jag klarar mej ganska bra ifrån myggattacker. Fast de är oftast inte fullt så aggressiva på mina breddgrader som de lär vara längre upp i landet.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Här på ön verkar också vara ett syndfritt, osvettigt arbetsläger!!!

    SvaraRadera