onsdag 17 juli 2013

En mycket, mycket klok och nykter muslim, Mohammad A, kommer att väcka världens islamisters blodtörst.



- "Jag är muslim och jag är trött på de danska islamisternas propaganda, som tycker att kvinnor som inte bär slöja, ska brinna i helvetet. Det är viktigt för mig att understryka, att islam är den religion jag gärna identifierar mig med, men jag kommer aldrig att identifiera mig med islamisternas tolkningsföreträde av Koranen.  Och därmed inte med alla de grymheter och förbrytelser som begås av islamisterna både i Danmark och över hela världen.
Därför föreslår jag en reformering av Koranen, som skrevs för 1400 år sen."

 Så skriver Mohammad A. sitt debattinlägg, han anser att muslimernas gamla heliga bok Koranen inte längre är giltig och måste reformeras.

-"Muslimer anser Koranen är ett så fulländat verk, att endast Allah är i stånd att fullt ut förstå den. Eftersom den är så svårförståelig är tolkningarna lika många som de som tror att de begriper. Koranen i sin nuvarande form är inte behjälplig för dagens rättsliga och samhällsmässiga problem i Danmark."

- Tvärtom, Koranen med sina många olika tolkningar bidrar till att öka förvirringen bland unga danska muslimer, som redan har stora samhällsutmaningar på grund av sin kulturella bakgrund."
Koranen fördömer kvinnors kontakt med män, men här i Danmark är kvinnor en lika viktig del av samhället som män, och i arbetslivet har de olika könen tät kontakt. 

- Islamister anser att de danska muslimerna som inte följer Koranens förbud är "för danska", och betraktar dem som orena och förfallna. De anser att Koranen är oförenlig med dansk demokrati och grundlagen, dom utnyttjar Koranen för att rättfärdiga sina politiska idéer och handlingar. Islamisterna halshugger och stenar oskyldiga människor till döds i islams och Koranens namn, oskyldiga förföljs, torteras, fängslas, bombas, avrättas för att de inte tror på samma bok, de diskriminerar människor både kulturellt och könsmässigt.

-Jag tar kraftigt avstånd från dessa motbjudande handlingar, och uppmanar Islamisk Trosamfund i Danmark och alla danska muslimer till att reformera vår heliga bok Koranen, så att den INTE motsäger den danska grundlagen och FNs mänskliga rättigheter. Om inte, så är det Islamiske Trosamfund i Danmark en dobbelmoralisk propagandaorganisation, som verkar för något annat än att tillfredsställa mellanösterns mäktiga mullor.


Vad tror ni om Muhammads synpunkter? Kan Koranen reformeras? Hur stor del av svenska muslimer delar Mohammads syn?


6 kommentarer:

  1. Svaret på din fråga är troligtvis, att de är allt för få tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Eller, varför reformera? När man kan leva efter landets lagar och 2013.

    SvaraRadera
  3. Jag har åtminstone en ingift släkting som skulle välkomna det.

    SvaraRadera
  4. Säg till din släkting att hon/han hakar på! Skriv till ekstrabladet och ge Mohammad ert stöd, starta en revolution!! För jordens folk!

    SvaraRadera
  5. All modern teknik är djävulens påhitt. Att islamister inte har fattat det. Alla islamister och muslimer, som använder mobiltelefon, dator, bil, flyger, you name it, kommer att brinna i helveeteet.

    Detta är min övertygelse och tro.

    SvaraRadera
  6. men är det inte dit dom vill? så fort som möjligt?

    SvaraRadera