fredag 21 juni 2013

Viktors snapsvisor måste bara sjungas idag!

Viktors politiska snapsvisor 2013.         
Miljöpartiet
Gustavs sommarvisa(Melodi: Idas sommarvisa)
Du ska inte tro du får Rosenbad Ifall inte jag håller med

För jag ska bestämma och vet du vad Det här blir mitt enda besked

Jag gör så att du får regeringsmakt Om du blir min marionettJ ag skriver en liten regleringsakt Som du skriver på, det blir lätt.

Jag river ditt kraftverk i bäcken För vinden ska fixa vår el Jag har massa svalor i säcken Men flygplan ska bort, de är fel Om du ger oss fina departement Som funkar med elallergi Med friår och soldrivna element Då kanske, till sist, blir det vi

3 kommentarer:

  1. Miljöparti/miljöpartist. Närmast ett fult ord numera. Det finns sju(minst) varianter till. FI inte att förglömma.

    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Det fulaste ord som finns, MP. eller Romson. Eller Fridolin.

    SvaraRadera
  3. Glömde Reinfeldt. Och Ullenhag.

    SvaraRadera