tisdag 18 juni 2013

Over the hill?

Hatar du stökiga barer och restauranger?
Läser du det här iklädd tofflor hemma hos hon-vad-hon nuheter?
Har du ett glas lådvin på gång och tittar på Halvåtta hos mig? Tappat kontakten med det senaste i vardagsteknologin? Glömmer folks namn?Om du nickar, och det känns lite stelt i nacken, då håller du förmodligen på att bli gammal.

 
Vi tycker om att tänka på oss själva som unga men här kommer 50 signaler som vi inte kan ducka för.








Och osökt kommer jag att tänka på änkan som begravde sin älskade man och livskamrat. Hon talade med begravningsförrättaren, och nämnde att hon själv var 96 år, -"så det är väl egentligen ingen idé att gå hem."

2 kommentarer:

  1. Utan att ha läst igenom allt.
    Det blir väl 51 av 50 skulle jag tro.
    Men tro inte att jag fördenskull tänker gå hem och dö!
    Jag tänker spjärna emot så länge jag kan, (far blev 96 år) om inte annat för att j-as med det kommunalråd (mp?) som tyckte att Sverige skulle bli ett bättre land när alla gamla stockkonservativa gamlingar hade dött av...
    Hoppas han dör av ett nedfallande vindsnurreblad i huvudet.

    SvaraRadera
  2. Då är vi två! Vi ger oss aldrig, Arlav. Må rättvisan segra till slut, om det så ska bli det sista jag gör!

    SvaraRadera