onsdag 5 juni 2013

Couplette, ett mjau är alltid ett mjau.



Modedesigner Karl Lagerfeld, 79 år, går och funderar på bröllop - med sin katt.
Siameskatten Couplette, 22 månader, har en egen nanny 24 timmar om dygnet, äger en Ipad och en eget twitter- och facebookprofil. Hon sitter med vid bordet och äter, flyger i cockpit på private jeten till St Tropez, så hon kan njuta av utsikten. Hon borstas två gånger om dagen och får regelbundna manikyrbehandlingar. Nannyn skriver ner alla kattens upplevelser så Karl vet vad lilla missy haft för sig under dagen.
-Jag hade aldrig trott att jag skulle förälska mig i en katt, och jag är så besviken på att människor inte får gifta sig med djur..

I Sverige är det bara en tidsfråga, för C och MP.


8 kommentarer:

  1. Grannens katt har flyttat in hos mig, men inte vill jag gifta mig med honom för det.

    Även om, mycket troligt, C och MP fick igenom lagen om det.

    SvaraRadera
  2. Javisst, man kan faktiskt bara vara vänner! Mina hundar älskar mig, men nåt frieri är rätt otänkbart om man inte är tokliberal....

    SvaraRadera
  3. Undrar vad katten säger vid altaret när prästen frågar?
    Trodde man måste säga JA.

    Men kanske Lagerfeld är katolik, då måste man gå till stadshuset först och skriva under formuläret till ingånget äktenskap. Ajfan, vad ska katten skriva på då?

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna höra -jag Couplette tager dig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denne man har som man säger i Tyskland,sedan år tillbaka "Nicht alle Tassen im Schrank"
      Må högre makter snarast hjälpa in honom på en bättre väg,helt avvikande från den"verklighet",han idag fördriver sin tid med.F.ö tycks han senaste tiden lagt in ytterligare en dietperiod.eftersom han nu är skrynkligare än någonsin tidigare !!
      Det som i någon mån förvånar mig,är din bekantskap Carina med denna guru !

      Radera
  5. När vi nu talar om VIP och s.k prominenta,är det på sin plats,att vi i dag tar förväl av av en av de verkligt stora legendariska USA-stars.
    Esther Williams har somnat in i en ålder av 91 år.Din f.d. Kaliforniska landsfru går till eftervärlden,som en av de verkligt stora och berömda inom sport och film !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett begrepp! Denna enastående kvinna, så sorgligt.

      Radera
  6. RIP Esther! Hon var populär i tiden när kvinnor var riktiga kvinnor!

    SvaraRadera