lördag 18 maj 2013

Mellokvällens största moments.

Det var när Gina Derawi, ja ni vet, intervjuade den svenske mellokungen Christer Björkman före kvällens ESC. SVT har fått massiv kritik och kallats för diktatoriskt av de andra länderna, och Björkman försvarade besluten i ett antal meningar om vad "JAG", "JAG", "JAG", "JAG" tycker är bra,viktigt och must-be. 

Akten med Petra Mede före omröstningen som visade upp svenskar i en ohörbar  och helt obegripbar krigssituation på våra gator. 

När Sverige framställdes som ett midsommarfirande folk i nationaldräkter, höll jag på att tuppa av -  på SVT!!! Var fanns Malmös vanliga heliga mångfald, SVTs och Sveriges stolthet? 

Robin var grym! '

När statsministern spelade sin roll så bra, och skickades ut från mötet för att diska sin kaffekopp. Som om han skulle kunna lura hela Europa så enkelt. Men att dansa med kossor och spela underdånig i mellon det har säkert önskad effekt i väljarundersökningarna.

Danmark min vinnare -  fast hästlängder efter Sedinarna och Loui Eriksson och Roten förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar