söndag 10 mars 2013

Norsk låt vann!

Rätt låt vann, tycker jag, You är en superhit sjungen av en ung urduktig skånsk talang, så go-go-go! Och jag har inte vant mig vid Yohio-varelsen, även fast jag håller med om att alla har rätt att vara annorlunda. Bara jag har samma rätt att tycka vad jag vill.

Fast SvDs Harry Hamster som är en journalist tycker att hela svenska folket har fel:-"Tyvärr sjunger Robin riktigt falskt då och då, något han får fixa till i Malmö."

Hmmmmm.Hursomhelst spelar inget av detta nån som helst roll i Norge, ni ser själv vem som hade den egentliga huvudrollen ikväll:

Robin Stjernberg vant Melodifestivalen

Norske Joakim skrev den svenske vinnerlåten.


svd vg

3 kommentarer:

  1. Ja vilket spektakel men ändå sitter man där och tittar varje år i alla fall gör jag det. Man är väl en tävlingsmänniska.
    Jag föredrog dock Ralf och Louises låt hade en bra och tänkvärd text :)
    Kram Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. En annan norsk vinnarlåt att minnas: http://www.youtube.com/watch?v=04TtPfBFWO8 :-)

    SvaraRadera
  3. Gläder mig å era vägnar,för en tydligen lyckad TV-kväll,inom den seriösa musiken sfär,utan politiska förtecken !!
    Själv tittade jag på Tyska "Dolda kameran",och kan försäkra er att detta program inte var bättre.Också ett totalt kattjammer,med inbyggda skrattmaskiner !!
    Efter att ha tjuvlyssnat på ER vinnarlåt,inser jag att valet är av ren taktisk art,anpassad efter Final-Malmös`s apvärld !!
    Lycka till (TOI,TOI) med hopp om att låten faller många i smaken....som ju är som baken. !

    SvaraRadera