måndag 11 februari 2013

Jan Guillou och andra gammeljournalister är otillfredsställda nätpedofiler.



Hur kan jag hävda det så tvärsäkert?

Enkelt, det är det typiska språkbruket och de mycket frekventa signalorden i deras ensidiga krönikor.


Vill ni däremot läsa en klok och frisk man , så läs Lars Bern

- Ansvaret för debattklimatet ligger i Rosenbad. Om vi skall kunna komma tillbaka till ett någotsånär civiliserat debattklimat i våra medier och på nätet måste makthavare och media föregå med gott exempel. Vi som inte livnär oss på politik vill ha en fri och allsidig debatt om allt som rör den politiska processen utan att bli förolämpade och hotade av yrkespolitiker och journalister.


3 kommentarer:

  1. Tänk... jag gillade en gång Jan Guillou. Hans böcker om Hamilton (man fick filtrera bort den politiska propagandan bara) och Arn (samma där). Annars var dom bra i mina ögon. Nu är det nästan så att man överväger bokbål. Om det nu inte var så att det vore helt meningslöst. Men mannen, författaren, har jag helt tappat respekten för.
    Skogis.

    SvaraRadera
  2. Alla mina böcker och filmer av JG går nu till Sankt Erikshjälpen. Förr amputerar jag en arm än bidrar till hans uppehälle efter det gigantiska magplask han genomförde i debattartikeln.

    SvaraRadera
  3. Livet är fullt av besvikelser och fallna hjältar, få har dock dunkat i botten som Guillou.

    SvaraRadera