onsdag 9 januari 2013

Ulf Nisson skriver från skamvrån.



Ulf chicken-Nilsson har skrivit en ny krönika, under sträng insyn av Thomas Mattson, den handlade om att Ulf Nilssons hem drabbats av inbrott. Det är en tragedi, det vet alla som drabbas, men Ulf chicken-Nilssons text visar tydliga spår av den nya korrekta stasiöverrocken Nilsson fått på sig:
- "Grannarna hade sett en skåpbil med svensk text utanför - var det tjuvarna?"


Det var den enskilt viktigaste detaljen i hela krönikan att skåpbilen hade "svensk text".


För undvikande av alla missförstånd.

8 kommentarer:

  1. Man kan ju undra om det anses positivt för en hallänning?
    Med isen 1658 i färskt minne kan jag tro...

    Skepparn

    SvaraRadera
  2. Sånt glömmer man inte så lätt.

    SvaraRadera
  3. Du fick mig att gå till källan.
    Herr Nilsson skriver faktiskt även att han tror de kommer drån " andra sidan östersjön"
    Om han menar finnar som kommer och hjälper oss när sveriges "försvar" har brutit samman efter timmar hoppas jag han får rätt.
    Ja, utifall således.
    Apropå hallänning,krig och Finland.
    Tänder rent spontant på den klassiske dylike : Orvar Nilsson.
    Med i både vinterkrig och fortsättningskrig.

    Skepparn

    SvaraRadera
  4. Oj. Det kan bli ett fall för diskrimineringsombudsmanne. Han kränker faktiskt massor av våra goda grannar.

    SvaraRadera
  5. Bara en tidsfråga innan SD får skulden även för detta?

    (Vilket i och för sig är bra då det bygger på några procentenheter till.)

    SvaraRadera
  6. Jag har sett skåpbilar som har haft svensktext på sidorna och sedan haft polska nummerskyltar... så nu måste de ta bild annars har det inte hänt. :-)

    SvaraRadera
  7. Fy Fan säger jag bara..Ulf Nilsson jag som tyckte du var så jävla bra och rakryggad.
    Nu har du sjunkit såå lågt i mina ögon !

    Lars P
    Helsingborg

    SvaraRadera
  8. Vi är många! Och fallet blev tungt, tänk att sluta sina storartade dagar som bruntunga. Vilket öde.

    SvaraRadera