lördag 24 december 2011

En Riktigt God Jul, alla mattes favvoläsare!!!

Till Argus, Lars, Plutten, Eva-Marie, HellBoy, Christian, Ollie, Mullis, Van Mansson, Lilla jag, Anna, Ingvar, Anders, Maveric, A,Isola Regina, Catarina, janstefans, Kalleman, Stefan K,
xbenedictx, Karpstryparen, kkj, Anne, Hans, T, Ingemar Birgersson,stefan och alla andra anonyma.


Jag heter Zudden, ni kanske tror att jag är en valp, en sån som sitter ner och kissar som en tjej.
Men det är jag inte.
Jag är en stooooooor pojke nu, nio månader, och utan att jag själv fattade hur det gick till, så zzzzzvingade jag mitt vänsterben mot en stolpe som om jag aldrig gjort nåt annat, för några dar sen.
Mamma slängde sig på den regnvåta asfalten och sa ååååååhhhhhhhh, min Zuddling, har du blivit grabb idag, hon log så stolt och sträckte mer än vanligt på sig av mattemallighet.
Själv fattade jag inte ett pillefnas.
Men min lillebror, Zäta, 6 månader, han flickkissar.
Och kan inte va med på bilden.
För matte fick psykbryt när hon skulle försöka få oss båda att sitta vackert med tomteluvor på.
Kanske nästa jul att han har börjat lyfta på benet och sitta modell, som vi stora.
Jag hoppas det.

9 kommentarer:

  1. R.E.S.P.E.C.T.

    Zudden, bloggossfären gör vågen.

    God Jul!

    SvaraRadera
  2. God jul själv.
    Väntar på sill o nubbe, vad får man se .. jo en julhälsning som värmer... vi hörs...

    SvaraRadera
  3. God jul själv.
    Väntar på sill o nubbe, vad får man se .. jo en julhälsning som värmer... vi hörs...

    SvaraRadera
  4. Den vågen var jag med på Argus.

    GOD JUL Carina, oj man känner sig riktigt ärad att bli omnämnd på din blogg :)

    En riktigt god heljg på dig och de dina.

    Katten Erik går här och coolar sig som vanligt ;)
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  5. God Jul på dig med Carina och din Björn och dina fyrbenta vänner.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  6. Zudden ser inte så glad ut, han kanske redan är en grumpy old man.
    Inga renhorn på huvudet i alla fall som Eddie i "Frasier" av sin husse Frasiers pappa, tvingas bära varje jul i evinnerliga tider, eftersom serien repriseras gång på gång, och som jag ännu inte har tröttnat på.

    xbenedictx

    SvaraRadera
  7. Tack för hälsningen, Carina o0ch God Jul till dig och Björn och alla era barn och hundar från mig också.
    Och senare kommer jag att mana på för ett riktigt olydnadsår 2012.

    SvaraRadera
  8. God jul önskar...
    Hellboy (som snart är på semester i vårt favoritland:-)

    SvaraRadera
  9. Tack för hälsningen. /Christian

    SvaraRadera