torsdag 24 november 2011

Final countdown.


Anette Holmqvist gör en fullkomligt glimrande intervju med Juholtaren idag.
Frågorna hon försöker få svar på är kattens lek med råttan.
Råttan anar dock inget, utan svarar efter bästa (?) förmåga.
Och det blir stor politisk satir.


AH:
-"Men du har väl satt dig i den här situationen själv. Du är ju ifrågasatt för att du gör uttalanden som dem om SVT-debatterna, exempelvis..."
Juholtaren
– "Det kommer att visa sig en dag..."
AH:
-"Du lär ha sagt till din partistyrelse att det finns ett skrivet kontrakt mellan S, V och MP om debatterna. Finns det ett sånt avtal?"
Juholtaren:
"– Jag har varit väldigt tydlig med att säga att jag har mycket noga lyssnat in den kritik som MP och V hade inför upplägget på debatten och hur vi såg på framtida debatter."
AH:
-"Men vad betyder det?"
Juholtaren:
– "Ja, det kommer att klargöras..."
AH:
-"Kommer du en dag att kunna visa upp ett papper där det framgår att du hade rätt?"
Juholtaren:
– "Våra partier hade en stor skriftlig överenskommelse innan valet och den har jag noga lyssnat in och jag har lyssnat in Miljöpartiets och Vänsterns kritik mot upplägget och nu pågår det en diskussion om hur det ska vara framöver och därför vill jag inte på något sätt riskera att det inte snabbt blir en debatt. Jag är angelägen om en debatt där statsministern får ställas till svars och när det är på plats då ska vi också resonera om hur det kom sig."
AH:
-"Men i det specifika fallet – är det uppgörelsen inför valet 2010 du refererar till?"
Juholtaren:
– "Nej, det är jag, jag som ordförande för Socialdemokraterna har mycket noga lyssnat in den kritik som Miljöpartiet och Vänstern och som också vi hade mot det här upplägget."
AH:
-"Men varför kan du inte säga vad det här handlar om, vore inte det enklast?"
Juholtaren:
– "Det vore säkert enkelt för mig men nu är det viktigast att det blir debatter så fort som möjligt och därför kommer inte jag att göra det."

7 - 8 - 9 - och .......

8 kommentarer:

  1. Tur han är död, Åsa-nisse, han skulle nog inte vara stolt över jämförelsen!!!

    SvaraRadera
  2. Ljugholts favorituttryck verkar vara
    "lyssna in" ....vad betyder detta?
    Kan man "lyssna ut" isåfall?

    /HellBoy

    SvaraRadera
  3. Hur långt är det från Knohult till Oskarshamn?

    SvaraRadera
  4. Karlen är ju helt jävla galen!!!!! Hur länge kan dom ha honom kvar innan han sparkas uppåt till ett annat välbetalt jobb? Har expo plats för honom med?
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  5. Argus:
    Från Knohult,via Lönneberga till Oskarshamn,är vad norrlänningar betraktar som ett stenkast.
    F.ö är ju Ljugholts yttre,nästan en kopia av "Nesses"..så möjligen är de båda i sak ur samma familjeklan.Före massinvasionens tid,var ju detta landskap bekant för sin inavel !!!

    SvaraRadera
  6. Hallå...Vad sa han??

    SvaraRadera
  7. Anonym (21:48)
    Han sade inget,just det är poängen !!!

    SvaraRadera