tisdag 4 oktober 2011

Storartad konklusion från Bard.


Efter att ha lyssnat på Alexander Bard på youtube när han med briljans och fundamental glöd konstaterar att islam är ingen ras och ingen etnicitet, utan en åsikt som det är tillåtet att ha synpunkter på.
Bard:
- "Jag hatar islam, det är en destruktiv religion."
För detta youtubeinslag är jag beredd att helomvända i mina åsikter om Bard, kufen som blev vishetsguru, och som hyllar öppen, klok och fri debatt.

Lättviktaren Calle Schulman som PK-drängigt tycker att SD "ska hålla käften", höll gapande på att svimma, och trilla ur stolen över Bards öppenhjärtliga raka kommentar om islam. Både Malou och Schulman såg ut att behöva lustgas, ty i Sverige får man hata vilka åsikter som helst.
Till exempel kristendomens.
Eller buddhismens.
Eller judendomens.
Men inte islams.
Av någon anledning.

När sen Bard fimpar Schulman mitt i ögat med:
-"Du är en hemsk människa, som vill tysta en annan människa".
Då bockar, bugar, gör jag vågen, knixar, applåderar, jag niger, jublar, hjular och gör jag kullerbyttor!

En rak höger från en intellektets överdängare.

4 kommentarer:

  1. Detta klipp satte Bard på kartan för mig, han verkar vettig.
    // johnhenry

    SvaraRadera
  2. Nej, nej Carina vi är många fler. Vi är iallafall TRE!! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag har heller inte haft höga tankar om Bard. Men detta utspel förlåter allt! Go, Barden, go!

    SvaraRadera