måndag 24 oktober 2011

Mmmmmmmm, nyklippt gräs- aaaaaahhhhh.


Nysågad ved, bäbisar, mina saltsjötvålar och hav, rena lakan...
Och liljekonvalj, jasmin, kaprifol, gullregn och syrener förstås.
Men det är jag det.
Britternas favoritdofter är nybakat bröd, nytvättade lakan och bacon. Det är männen som går igång på knaperstekt bacon och kvinnorna njuter mest av lakanen.
Den äckligaste lukten sägs vara svettiga strumpor och blöta hundar, fast då har de nog aldrig luktat på surströmming.
Stinkande tunga parfymer och spyor är mina hatisar.
De flesta människor tror sig känna hundratals dofter varje dag, varav mer än hälften beskrivs som motbjudande.
Life stinks.

2 kommentarer:

  1. Avgaslukten från en moppe kan framkalla mäktiga återblickar till en tonårstid då brudarna visserligen inte var intresserade, men moppen, den kunde man lita på, den tog en på resor jorden runt.................ja, nästan

    kkj

    SvaraRadera
  2. Häääärligt minne! Och brudarna, jag trodde alla brudar hakade på om det fanns en juste bönpall att få hänga på. Minns min storasyster hade en kompis som var snyggast i stan, en kväll hängde gänget utanför huset när jag som fjortis kom hem från jazzbaletten. Snyggingen: Vill du testa min moppe?
    Röd om kinderna och allas kaxiga blickar på mig, kunde jag ju inte göra en chicken av mig själv, så jag nickade, satte mig på moppen och drog - stegrande rakt in i buskarna. Där slutade den extremt korta moppeturen, mitt livs enda, rätt drastiskt.

    SvaraRadera