onsdag 28 september 2011

Nu tillbaka på ön.Puh.


Ett besök hos tandhygienisten - det är min hobby - jag ringer och tigger och tjatar om att få komma, men de tycker att två gånger om året är nog.
Känslan av att vara kliniskt ren i munnen efteråt gör mig helt galet lyckobesatt.

Sen bjöd vi på stor lyxfödelsedagslunch hos min svärmor, om min svärfar levt idag skulle han ha fyllt 100 hedervärda år. Så vi sjöng och skålade i cider inför svärfars porträtt, men valparna var redigt hialösa. De hade färdats långt i båt och bil, och myrorna i de små kropparna tog över. De kastade sig ut i farmors trädgård, jublade över maten som bara låg gratis överallt på marken, äpplen och olika sorters päron, och gav sig till ljudlig attack mot Finlandsfärjan som låg på motsatt strand. Därefter in och kanade loss på parketten och välte ner allt med sina svansar.
När jag funderar på det så verkar dom ärligt talat lite småberusade...
Hur var det nu med hittefrukten?

Farmor var glad när vi kom.
Och gladare när vi åkte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar