onsdag 28 september 2011

Nu fattar jag. Dom har inte fattat nåt.


När mediaetablissemanget, de som tänker rätt, och tom är de enda som förstått och tänker helt "rätt", förenklar kartan och kallar alla som vill begränsa invandringen och integrera nytillkomna, för rasister. Då har jag undrat så.
Vad ÄR det med dem?
Och när jag idag läser Masrcus Birros äkt-varma krönika, så fattar jag. Finalemento.

Birro:
-"Faktum är att det allra första jag skrev och publicerade var en text i Expressen 1987, när jag var femton år. Texten handlade om att Faktum är att det allra första jag skrev och publicerade var en text i Expressen 1987, när jag var femton år. Texten handlade om att Sverige borde värna invandrarna som kommit hit. På sextiotalet bodde min farsa i baracker och byggde upp den svenska välfärden tillsammans med jugoslaver, ungrare, finnar och svenskar. På sextiotalet bodde min farsa i baracker och byggde upp den svenska välfärden tillsammans med jugoslaver, ungrare, finnar och svenskar."

De har fattat absolut noll, de rytande och våldsamt pekande tidningsnissarna.
Det är precis, exaktamento, på pricken och ackurat detsamma som SD, jag och många, många andra utpekade "fientliga" tror på:
" Sverige borde värna invandrarna som kommit hit."

Och inte ta emot fler och placera i ghettots utanförskap.
Personligen bär jag på en hemlig kärlek och beundran till de jugoslaver, ungrare, italienare, finnar som byggde välfärd tillsammans med oss svenskar.
Så vad gapar dom om?

Marcus Birro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar