onsdag 28 september 2011

Annie Lööfs fanclub.


Först lösryckta meningar som får min ögonbryn att höjas till hårfästet, jag började nästan misstänka att dagens Kadhammar varit och smuttat, och skrivit lite pirum sådär:

-"Om det är någon ledare jag identifierar mig så är det Adolf Hitler."
-"Jag beundrar Hitler för att han var en rasande skicklig politiker. - Men han var en man, jag högaktar honom som man."
-"Jag ser också upp till Annie Lööf."
?????????????????????????????????????????????????

Fast sen kommer den, clou´n - det genomtänkta och distinkta som Kadhammar vill ha sagt.
Och det är bannemej rätt och riktigt, en mästerlig analys:
-"Annie Lööf talar desto mer, men substansen kan likställas med tystnad.
De /unga/ kan vara begåvade, men deras raketkarriärer visar hur vådligt det är när desperata partier hoppas att ungdom är detsamma som nya idéer."

Ovationer och eloge till Kadhammar som inte följer svärmen av alla som låtit sig förblindas.

När jag ser och lyssnar på Annie Lööf, och hon-vad-hon-nu-heter i MP, så konstaterar jag att tapeten hos min tandläkare är sensuell och fascinerande i jämförelsen.
Peter Kadhammar Adaktusson metro. DN

1 kommentar:

  1. _Kejsarens nya kläder i ny tappning. Man tar sig för pannan över dessa bleka nollor.
    Trötter.

    SvaraRadera