onsdag 14 september 2011

DO.


-"Hej Carina

DO är som myndighet remissinstans till Regeringskansliet vilket innebär att DO är skyldig att svara på betänkande och andra förslag från Regeringskansliet. I remissvaret ska DO ta hänsyn till DO:s uppdrag och yttra sig över hur förslagen förhåller sig till diskrimineringslagen. Detta har DO gjort i remissvaret som gäller utredningen om tidsbegränsad SFI. Din begäran kommer därför att lämnas utan vidare åtgärd.

Med vänliga hälsningar Lars Thornberg
Utredare DO"

Nu var det ju inte så, att jag verkligen hoppades, eller ens i min vildaste fantasi trodde på, att DO skulle ta min anmälan om diskriminering på allvar. Därtill är jag allt för vit.
Men det är med stor glädje jag härmed presenterar DOs hål i huvudet svar till mig, en av landets medborgare.

Lägg ner den taffliga och värdelösa skrivbordsmaffian.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Carina. vi måste blottlägga idiotin gång på gång på gång......

    Eva-Marie

    SvaraRadera