tisdag 2 augusti 2011

Putin, USA-expert.


I dessa dagar - aren´t we all?

Ryske premiärministern är inte imponerad över USA:s sätt att hantera sin ekonomi:

Man måste vara grynhård i business, tex som man sitter på gas-makten...
Sen ska man inte hålla på och ta ställning och kamp i demokratifrågor.
Sköt er själv - och skit fullkomligt i andra.
Såvida inte omvärlden är fräcka och utmanande mot er, för då kan ni ta fram pansarvagnarna i blodigt skrämselsyfte.


Själv ser jag att de 15000 mest enormt förmögna i USA har fördubblat sina inkomster på 10 år.
Och att de inte vill betala för solidaritet.

Varför elefanten är symbol för det republikanska partiet, och åsnan för det demokratiska partiet sen 1874, det lämnar jag till fri tolkning.



SvD DN aftonbladet skanskan

2 kommentarer:

  1. På tal om Åsnor,är hela vårt land fullt av sådana...
    Skulle ett bankärende i dag på middagen..Ner till min bank, men stod för stängd dörr.Mellan kl 13-14 hölls banken stängd.Alltså utföra andra ärenden och tillbaka 14.10.Äntligen framme i kassan efter tio minuters väntan.När jag framförde mitt ärende,blev svaret " Oh vi har inga kontanter här på eftermiddagarna,du får komma igen i morgon förmiddag" Tala om att man snopen och förvånad lämnar lokalen,för att imorgon på nytt få åka ditt och ANHÅLLA om tillstånd,att få ut pengar från sitt konto...Sverige,Sverige dyra fosterland...

    SvaraRadera
  2. Man tar sig inte ens för pannan längre, tänk att man kan vänja sig av oduglighet, inkompetens och lättja.

    SvaraRadera