tisdag 19 juli 2011

Rätten till sig själv.



I torsdags lanserade Kalmarföretaget inFocusmedia ”Leif GW Persson Ljudtavla”. Genom appen kan man ta del av 18 oneliners från Leif GW Persson inspelade i studio, med hjälp av imitatören Claude Rask. Företaget valde att inte ta kontakt med Leif GW Persson innan han lanserade appen för Iphone:

– Varför skulle jag göra det? Det här är ren parodi och det görs i kommersiell tv och radio dagligen, säger Michael Lakatos till resume.se

– Det enda jag undrar är om man får göra så här? Det vet jag inte om man får. Man använder mitt namn i ett kommersiellt syfte utan att fråga mig först.
Jag har bett en jurist titta på det här. Jag har ingen vidare koll på de här grejerna. App och papp och allt vad det heter. Jag håller inte på med sånt här, jag skriver böcker.
De borde ha tagit kontakt med mig först, säger Leif GW Persson.

Är själv GW-fan så jag förstår.
Men alla borde ju begripa att man inte bara kan sno en människa, för att själv tjäna pengar på.
En gåta varför de inte ringde GW själv och gjorde en deal med the real thing.

resume

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-07-19 16:00

    App och papp och allt vad det heter. Jag håller inte på med sånt här, jag skriver böcker. - Heja L G W Persson, hoppas det finns TV på panget vid Höga Kusten som vi på onsdagskväll kan kolla sommarmorden...
    Tillbaka nästa onsdag!

    SvaraRadera
  2. Nu vart jag fanimig avis. LGWP som docka! Varför har ingen gjort en docka av mig? Helt sanslöst. Den skulle sälja klart bättre än den där buttra gubben. Folk vill för det mesta vila ögonen på något snyggt. Och det kan jag lova er bloggläsare, att Plutten är f-n så mycket snyggare än det där fettot. Faktum är att jag så så snygg och blygsam att Stockholms Stad borde riva glasschabraket på Sergels Torg och uppföra en jättestaty över mig, typ 30 - 40 meter hög minst. Den ökade turismen till Stockholm skulle ge projektet en pay off-tid på max 4 -5 månader. Så snygg är jag. Så skit på dig LGWP, din tid har varit.

    /Plutten

    PS

    Min psykiater säger att jag lider av narcissism och mytomani. Hon är bara avundsjuk säger jag.

    DS

    SvaraRadera
  3. Sorry om jag gick över gränsen. Inte speciellt snyggt att kalla någon för "fetto", även om det, som det förhoppningsvis framgick, var skrivet med "glimten i ögat".

    /Plutten

    SvaraRadera
  4. ha-ha, Plutten, no worry, du "glimtar" alltid, med dina egna tankar och idéer och unika kommentarer.

    SvaraRadera