lördag 30 juli 2011

Olof Wretling - mannen i mitt liv.


Olof Wretling sommarpratade igår om männen i sitt liv, på sin gudomligt sköna norrländska från Överklinten.

Olof konstaterar kallt att han aldrig gått ut genom ett rumt och lämnat nåt erotiskt efter sig. Må så vara Olof, men du lämnade mig i mitt rum vridande i spastiskt flämtande glädjeljud, med alldeles över sig lyckliga fnittertårar på kinderna.

Och så Katla, musikproducenten, nei-na-na-na - vaaaaaar har ni två varit i hela mitt liv??

HD

2 kommentarer:

  1. Carina-Fina: Det finns ingen "norrländska". Norrland består av 1.154.663 invånare, 261 292 km², 59 procent av Sveriges yta, totalt 54 kommuner. (Wikipedia) Det är stor skillnad på hur man pratar i Gästrikland och Lappland, Gävle, Lycksele och Kiruna.

    Eller så kommer vi helt enkelt överens om att det bara finns "götaländska", "svealändska" och "norrländska"?

    Annars har jag inget att klaga på utan läser din blogg med behållning. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag kände det på mig när jag skrev det, väl medveten om min förenkling, att det skulle kunna retas med dig eller nån annan. Trodde jag var klurig när jag tillade "från Överklinten", och hoppade att det skulle vara en förmildrande omständighet.....
    Men, jag tar till mig, och lovar dyrt och heligt bot och bättring!
    Härligt att ha dig på bloggen!

    SvaraRadera