torsdag 21 juli 2011

Juholt är för och emot allt och alla.


SvD
Varje morgon efter doppet och tandborstningen i havet, med glada hundar svansande runt fötterna, tar jag kaffekoppen och min laptop.
Sen går jag in på analytics och kollar gårdagens läsare, sen bloggen och svarar på kommentarer.
Därefter kommer det som gör varje morgon värd att vakna till - Per Gudmundson på SvD!
Min civilingenjör Björn och jag har helt olika grunder till vår aktning för denne alla journalisters överdängare. Jag regerar med känslor - som alltid - bubblar inombords, spinner och njuter, skrattar belåtet för mig själv, medan Björn imponeras stort av den analytiska och vederhäftiga träffsäkerheten som förmedlas med korthet, tydlighet och fulländad objektiv pricksäkerhet.
Idag klär Per Gudmundson av Håkan Juholt om risken han utgör för Sveriges finanser.
Juholt står där naken.
Och har ingen kappa kvar att vända efter vinden.
Jag bävar.
Ett land med en opposition i fritt fall.

2 kommentarer:

  1. Carina:
    -Ett land med en opposition i fritt fall-
    Finns det någon opposition (förutom SD) i landet?
    Själv ser jag det som en enpartistat,men en fåne som ledare för gruppen...Dessutom tror jag att många kommer att vakna med huvudvärk,den dagen man upptäcker alla falsarier i vår ekonomi !!
    Förmodar att vårt ekonomiska tillstånd är helt i stil med Irlands och Portugals....

    SvaraRadera
  2. Ge mig en filt som jag kan gömma mig och de mina under...!

    SvaraRadera