fredag 8 juli 2011

Jag har längtat så


efter riktigt gammal vacker gråsossepolitik och-retorik. Jag har drömt så innerligt om en riktig opposition som för in hjärta i politiken igen, mot utförsäkringar av svårt sjuka, raserad a-kassa, otrygga jobb, barnfattigdom och urholkning av välfärden.
Och fick det idag av Juholt i Almedalen.
Jag tycker inte om hans cirkusutseende och jag får klåda av den inställsamma dialekten, men hans ambitioner får mig att slå en saltomortal i luften med vertikalrotation.
Jag, fd moderat, är på väg mot utsvältning i detta erbarmligt andefattiga alliansförvaltande.
Så, det kan mycket väl hända att Juholt inte har en spottstyver att finansiera sina drömmar med, men han har i alla fall drömmar. Och det är åtminstone en början.
Låt det bli en väckarklocka till den avmätta arroganta regeringen som snyftar, åmar sig över och gråter över den situation i Sverige med kriminalitet och utanförskap för invandrare som de själva skapat.



Expressen Aftonbladet SvD Dn GP Sydsvenskan Skanskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar