måndag 4 juli 2011

Ens husdjur - dom är inte att leka med...


Har kommit till en punkt i mitt liv då våra hundar betyder nästan allt. Ju äldre jag blir, desto större blir insikten och den tacksamhet jag känner inför godheten i djuren. Allt som jag djupt uppskattar hos människor, finns i våra hundar upphöjt till max. Däremot är dom underbart befriade från allt som jag inte värderar hos mina medmänniskor, dvs avund, missunsanhet, hån, falskhet, svek, ondska, arrogans, maktfullkomlighet, översitteri, ren elakhet och oväntade påhopp.
Så, visst älskar jag mina Zorro och Zudden, ungefär som dom här två hund- och kattägarna, hi-hi:
HD - "När mannen och hans son gick förbi kattägarens hus reste katten ragg. Sedan var slagsmålet igång."

Härmed utfärdas varning för högerkroken!!!!

HD

1 kommentar:

  1. Så himla tråkigt att jag missar Zlatans valpsommar :( Kanske man kan få be om en uppdaterad bild? Saknar ön och er men får ta igen det i augusti :)

    /C

    SvaraRadera