onsdag 15 juni 2011

Ona minuta, Ona minuta.


Björn och jag har olika roller på ön. Vi kompletterar varandra exemplariskt.
Öarna är ju hans, jag är ingift fru, så chefsskapet är ju helt och hållet självklart, medfött och nedärvt i generationer.
Eller, det VAR självklart.
Tills jag fick mina nya skor.
Det är mycket speciella skor, som har en liten vetenskapligt utprövad vagga under sig istället för vanliga sulor. De gör inte bara att jag trippar fram med lätta, saliga steg, de har på nån vänster höjt upp min självsäkerhet rejält.
Numera liknar vår rollfördelning ofta Disneys sagovärld.

B: Här kommer de beställda benen till gästerna, Carina!
C: Si, si, ben. BEN?!!! Sacramento idioto, jag skall giva dig på moppo! Ikväll skall
gästerna bjudas endast det bästa huset hava!
B: Si, si, Carina - du verkar nu vara chefo.
C: No ni gäster mig säga, vad behagas. à la carte? Dine?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar