måndag 13 juni 2011

Javisst är Muminmamman Drömmamman!


DN har efterlyst ”Dröm­mamman” i litteraturen: ”Den där flödande modern som både är varm, omhändertagande, modig och smart. Hon som älskar sitt barn med en glöd som får solen att blekna. Hon som gör skillnad både hemma och i stora världen.”
Och svaret blev: Muminmamman!
Mina älsklingcitat från Muminmamman: "Jag vet att vad som helst kan hända närsomhelst. Därför är jag helt lugn." och "Allting som är trevligt är bra för magen."

Så är det bara, och det vet Muminmamman, och det vet jag. Och älskar mina barn med en glöd som får solen att blekna det gör jag också.

1 kommentar:

  1. Ja visst är hon drömmamman, hon ser t o m det osynliga barnet! Och att hon alltid är förberedd på vad som helst, i hennes väska finns ALLT.
    Min familj påstår att jag förläst mig på just det i Janssons böcker, särskilt när vi ska resa någonstans och maken får bära/dra/lyfta mina väskor. "Du vet väl att man kan köpa plåster/tandborstar/huvudvärkstabletter/sandaler/ellernåtannat på vårt resmål också."

    /Öbon

    SvaraRadera