måndag 13 juni 2011

Skona svenska gamla från vårt utanförskapande issamhälle.


Skånskan: "Tänk att hjälpen med att ta din livsnödvändiga medicin glöms bort. Att du larmat
efter hjälp men ingen kommer eftersom nyckeln slarvats bort. Eller att du under en tremånadersperiod får besök av 65 helt främmande och olika vårdare.
98-åriga Edith Sunesson vet hur det känns."


Fråga mig var Helvetet är, och jag ska visa dig svenska hem för gamla.

När Domedagarna närmar sig ska jag med kraft och envishet svälta mig själv till döds. Allt för att undvika att bli ett ynkligt offer för Alliansens empatilösa och grymma ickevälfärdspolitik.

3 kommentarer:

  1. Det du skriver om dina planer för de sista månaderna,sker dagligen i Sveriges "Vårdhem"....
    Byråkrater har döpt denna hemvist,sista delen av ens liv till " Vård och Omsorg"...Själv kallar jag det "förvaringsplats inför döden".Nu har det dessutom industrialliserats,så att utlandsregistrerade multikoncerner,har fått en form av monopol av "vården".F.ö samma ATTENDO som tjänar miljarder på alla "lycksökarna" som kallar sig barn.Gemensamt för de enorma vinster denna koncern gör,är att de beskattas i något av jordens "skatteparadis"Undrar om det inte trots allt finns några politiker eller högre "chefer" som erhåller riklig provision ??För ingen kan väl ändå vara så inskränkt,att man låter alla dessa skattemiljoner,som kunde gynnar bl.a äldre,bara låta försvinna ur landet !!!

    SvaraRadera
  2. Jodu, Lars, attend =att närvara , att delta.
    Dom har verkligen fått alltihop om bakfoten på Attendo.
    Men det är ju våra usla människofientliga politiker som bär skuld och ansvar. Dom står mig nu hitupp...ja, du förstår.

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2011-06-13 14:25

    När vården privatiseras och företagen får namn på låtsaslatin, då drar jag öronen åt mig...

    SvaraRadera