onsdag 29 juni 2011

DN mästrar föraktfullt våra folkvalda.


Vad sjuttsingen ska riksdagsmännen ha löneförhöjning för? Ge dom sommarlov eller entlediga dem för evigt.
Ty DN talar idag enkelt och geschwinnt om hur det ska regeras i vårt land.
Strategin är exakt, och går ut på hur rödgröna och alliansen bör fiffla så rävaktigt som möjligt för att slippa "spela under bordet med SD".
Allt, precis allt dunkelt ränksmidande om "blocköverskridande överenskommelser" från DN, för att "minimera Sverigedemokraternas inflytande."

Nån mer som mår illa?
Nån mer som undrar om DN känner till att de olyckligtvis lever i en demokrati.
Och inte på Cuba.
Eller Nordkorea.

Nån mer än jag som är beredd att stötta vilket demokratiskt valt parti som helst som blir så massivt likviderat av Sveriges alla präktiga "rättänkande" i och utanför riksdagen?

DN

6 kommentarer:

  1. Jag är med dig Carina, jag hatar mobbing.
    De har ingen skam i kroppen och förstår inte att de gör mer skada än nytta.
    Att hel ogenerat mobba ett parti väcker ingen empati från mig iallafall, snarare avsky för mobbarna.
    Eva-Marie

    SvaraRadera
  2. DN är Sveriges Pravda och Carinas blogg piggar upp mig,hälsningar från Kim

    SvaraRadera
  3. Och Eva-Marie och Kim piggade upp mig- tack!

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-06-29 22:07

    Alltså: jag är den första att understödja fler blocköverskridande lösningar. Men då ska de göras för landets bästa (t ex en återhumaniserad sjuk- och arbetslöshetsförsäkring med regler som ligger fast även efter nästa val), inte för att "runda" SD!

    SvaraRadera
  5. Instämmer med Thorsten.
    Hoppas du haft en sagolik dag i stugan!

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2011-06-30 08:02

    Ja, den var fin. Nu är det bara en vecka kvar tills semestern börjar nästa torsdag. Så skönt!

    SvaraRadera