torsdag 19 maj 2011

Värsta kapet!


Fram till den 22a maj kan du buda på drömskrållan, som den brittiska prinsessan Beatrice bar under förra månadens kungliga bröllop.
Idag ligger budet på det facila priset 18 400 pund, det vill säga cirka 189 000 kronor.
Inte illa pinkat för en fågelskrämma.
Pengarna ska delas mellan FN:s barnfond Unicef och den brittiska organisationen Children in Crisis.
Där ser ni.
Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Nu vet jag: Hatt för kvinnor som vill förbli singlar!


gp

7 kommentarer:

  1. Ulf Hjertén2011-05-19 11:15

    Jag som trodde det var en bild av fru Kalle Kanin.

    SvaraRadera
  2. Tom han hade nog blivit rädd.....

    SvaraRadera
  3. När jag såg henne sitta bakom Drottning Elisabeth på bröllopet, skulle jag gett mycket för att veta vad Drottningen tyckte om skapelsen. Fast hennes egen outfit i kycklinggult var ju ingen hit heller...
    /B-M

    SvaraRadera
  4. Hatten är ju bara för anskrämlig, dessutom är färgen på klänningen (eller dräkten) svår, få vuxna kvinnor klär i bebispuderrosa.
    Hattens skugga över ansiktet gör dessutom att prinsessan får väldigt tunga, trötta ögon och man ser bara ett gäng stora tänder. Jag tror nog att hon är sötare i verkligheten än så.

    /Öbon

    SvaraRadera
  5. Ps, nu vet jag varför engelska kungahuset så sällan bevistar andra kungahus bemärkelsedagar (tror ingen kom till kronprinsessbröllopet förra året i Stockholm, men jag kan minnas fel). De är rädda för att bli utskrattade i sina kreationer.

    Minns bl a den spanska prinsessan som kom i dramatisk röd långklänning, med tydlig flamencoinspiration i skärningen. Ursnyggt! Förutom Victorias egen klänning, som var något av det vackraste jag sett.

    /Öbon

    SvaraRadera
  6. ha-ha-ha de får inte plats med hattarna i bagaget....!!

    SvaraRadera
  7. Thorsten Schütte2011-05-19 13:36

    Då var det älghornen igen...

    SvaraRadera