söndag 8 maj 2011

Mysterium.


Satt fullkomligt klarvaken och noterade varenda italiensk filmning i matchen mellan Roma och Zlatans Milan sent i gårkväll - matchen var booooooring, slutade noll-noll, alla var mediokra, Zlatan skapade en del men utan utdelning, var matchen uppgjord? och Milan vann sin 16e scudetto utan att imponera i den här finalmatchen - sen kröp jag ner i dubbelsängen med ögon stora som tefat. Läste min nya älsklingsbok "Att tala med en änkling", tills jag tvingade mig själv att sluta vid strax efter två.

Klockan åtta börjar morgonen, och det är då jag vill rulla runt och somna om.

Ska det inte va tvärtom, liksom?

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2011-05-10 17:36

    När jag ser bilden får jag direkt associationen till barnoperan "Peterchens Mondfahrt" http://de.wikipedia.org/wiki/Peterchens_Mondfahrt
    som min mor som barn såg på teater (Kassels i kriget sönderbombade Staatstheater) och tydligen gjorde ett djupt intryck på henne...

    SvaraRadera