måndag 30 maj 2011

"Fredrick Federly skaffar barn med sin bästis."


newsmill skriver C-partiets Federley idag: "Föräldrarskapet är inte en fråga om sexualitet eller för den delen i mina ögon sexuella relationer."
Här skapas nya världsteorier av Federley, eller är det Ursula, eller är det båda två som "skaffar" barn.
Jag vet inte vad jag ska säga.
Jag saknar ödmjukhet.
Ödmjukhet inför detta enorma grandiosa mirakel.
Det känns så vårdslöst, vulgärt och jippoartat.
Vilka är vi tvåbenta jordfotingar som anser att det är fritt för oss att hej vilt laborera med naturen, att det är upp till oss att konstra med befruktningar på ett sätt som passar oss, när lusten faller på.

Barn är små Under.
Som kräver vördnad.

10 kommentarer:

  1. "Barn är små Under. Som kräver vördnad."

    Instämmer helt. Tragiskt nog är det alltför många vuxna, oavsett sexuell orientering, som inte inser detta innan det är för sent.

    Nåväl, när vi väl är inne på detta med makeup och liknande (se bild), kan Plutten avslöja att han är metrosexuell! Hoppsan kanske ni tänker, det trodde vi inte om hockeyspelare varvid Plutten kontrar med att påstå att de övriga manliga läsarna av bloggen, troligen också är det. Metrosexuella alltså, inte hockeyspelare. Och hur vet han det då? Enkelt, sök och ni skolen finna säger han bara? (om ni undrar varför jag skall skriver om mig själv i tredje person, så är det bara lite hybris jag lider av. Det brukar gå över.)

    /Plutten, stolt metrosexuell.

    PS

    Jag hade ingen aning om att jag var metrosexuell, men det är ju tur att nätet finns, så att jag vet vem jag är, typ ;-)

    DS

    SvaraRadera
  2. -"Metrosexuell, är det nån som bara pippar i stan? Eller har han skrivit fel, och menar hetero?" undrar någon mig närstående här över frukostkoppen.....
    Själv tycker jag att metrosexuell är fullkomligt naturligt, lika naturligt som respekten för det mirakel, som det är att barn blir till.
    Jag tror du är en riktig läckerbit, Plutten!!

    SvaraRadera
  3. Näe, man "skaffar" aldrig barn, möjligen får man barn. Jag tror jag förstår, utan att ha läst hela hans artikel, hur Federley tänker, att barn har rätt att komma till när föräldrarna är redo, men det blir lite som att det kan ju passa när lägenheten är inredd, när man skaffat rätt sorts grejer osv osv. Barnet blir lite som en accessoar.

    Jag tror inte Federley och barnets mamma skulle ta sämre hand om barnet än vilket annat föräldrapar som helst, jag har just inga synpunkter på deras läggning och alla detaljer i deras liv. Jag vet ju inte hur de burit sig åt för att få till barnet, men särskilt mycket mer konstrande än det "brukar" vara tror jag inte att det är.

    /Öbon, som känner många små önskebarn :-)

    SvaraRadera
  4. F ö kan jag ibland, varma sommardagar t ex, önska att fler män var metrosexuella.

    Det är inte skumt att använda tvål, deo, tandkräm, snygga, svala kläder, som några tycks tro. Se bara på denne ständige elegant Bryan Ferry, som hela 70-talet envisades med snygga kostymer på sina spelningar, medan andra rock- och popmusiker hade uttjänta t-shirts och skabbiga jeans. Urk.

    /Öbon

    SvaraRadera
  5. Håller med Öbon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Carina, som du förstått så Googlade jag begreppet för en tid sedan och ett kriterium är att man som man är mån som sitt yttre. Så alla, förutom inbitna slashasar, är per definition "metrosexuella"! Jag trodde att det hade en helt annan innebörd. Det är ju väldigt många nya begrepp som används i debatten som "queer, genuscertifierad" etc som det kan vara lite vanskliga att förstå.

    /Plutten

    SvaraRadera
  7. Du är en av dom bästa bloggarna i Sverige,mår bra av dina texter...
    hälsningar från en finlandssvensk bög i Stockholm,
    Kim som tröttnat på all tolerans och multikultihysteri och genusvansinne

    SvaraRadera
  8. Kim, finlandssvensk bög från Stockholm, åh vad jag är stolt över att ha dig som läsare.Tack kompis!

    SvaraRadera
  9. Thorsten Schütte2011-06-01 21:45

    Öh, en bög som tröttnat på all tolerans. Hur är det med (den för mig självklara, bara för att förebygga missförstånd!) toleransen för bögar då? Inkonsekvent!

    SvaraRadera
  10. Såååå, en bög får inte klaga över multikulti och genusvansinnet...?

    SvaraRadera