fredag 27 maj 2011

Det måste va nåt fel på oss



Kattis Ahlströms tidning hos Forma – Katis & Co – läggs ner. Det sammansmälta koncept med talkshow i TV4 Plus, relationstidningen Kattis & Co och en tillhörande sajt blev en flopp. Hennes framtid i mediebranschen är oklar.

Så, duktig men lågmäld funkar inte.
Rätt sorgligt att vi föredrar egoboostande hovnarrar som Adamo och Morberg, vars alster är ständiga hyllningar till Adamo och Morberg.
Det måste vara nåt fel på oss.


För ett tag sen lanserade Adamo en tävling i sitt magasin M, högsta priset var att få intevjua - gissa vem? Adamo, såklart.
Intervjuarna med tindrande ögon och devota frågor, uppfyllde till fullo Adamos egen bild av sig själv som jordens centralpunkt.

Resume

4 kommentarer:

  1. Carina:
    Betr.din rubrik:Jo,men visst..Bevis nog finns bland de "svenske" Men min fråga är "Hur i all sin dag,har det kunnat bli så" ???

    SvaraRadera
  2. De du Lars, är en gåta. Min skalle går det inte in i.

    SvaraRadera
  3. Kattis A har väl för mjuka armbågar. Har aldrig läst denna tidning, men har tidigare uppskattat hennes teveprogram.

    Ska erkänna att jag ibland bläddrar igenom både Tara och M, mest för att jag där kan hitta mode för kvinnor som inte är och inte ser ut som små tunna tonåringar.
    Femina är väl den tidning som kommer närmast, men även där kan man känna sig lätt överårig.
    Men Amelia själv står jag inte ut med.

    Och så Morberg då, som jag gillat som knasig tevekock, men nu får sura uppstötningar av. Eeeeegooooo

    /Öbon

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-05-27 12:33

    Kattis är sympatisk och gjordet bra intryck på mig när hon tillsammans med Thomas Sjödin hade en samtalskväll i vår kyrka i mars. Men den lågmälda stilen och att uppkalla en tidning efter sig själv, det skär sig och rimmar illa.
    Hennes syster Gabriella, som ofta är med i "Spanarna" i P1, verkar något rivigare.

    SvaraRadera