söndag 10 april 2011

Juholts sociala demokrati-agenda.


Även jag har lite svårt och förstå vad det är Juholt egentligen vill.
Vad jag däremot har begripit är att det kommer att bli dyrt för skattebetalarna.
Och sen undrar jag, liksom väl de flesta andra, hur länge Tommy Waidelich tänker finna sig i att hans politiska idéer offentligt används som dörrmatta av partiledaren.

Bäst, fullkomligt outstanding ikväll, var programledaren Jon Nilsson, saklig, tydlig, respektfull, kunnig, vältalig, trygg, påläst, artig och befriande o-skojig.

Thomas Bodström kommer att tälja guld med sin nya bok, "Inifrån - makten, myglet, politiken", om dramat i Socialdemokraternas val av ny ledare. Speciellt efter Bodströms blogginlägg: Ingen är nöjd med Juholt
Boken kommer i maj, och i den ska Bodström berätta vad han tycker om Juholt som ny ledare.
-Det är somliga som kommer att känna sig nervösa och bli arga. Men det är alldeles för mycket hysch-hysch och alldeles för mycket locket på.

-Jag har friheten att skriva vad jag vill, jag har ingen plattform, ska inte tillbaka till politiken nu och behöver inte vara orolig för nånting.
Och jag tänker säga vad som helst.

Darra månde (S),
och själv vill jag ha första exet!

Hufvudstadsbladet Aftonbladet Dagen SvT Nytt 24 Expressen

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2011-04-11 11:12

    Även om det är antipopulistiskt att höja bensin- och dieselskatten så lär det vara oundvikligt på sikt. Men bilägarna kan avlastas m a p fasta kostnader, genom att slopa trafikförsäkringsskatten (motsvarar ca 50 öre/l för genomsnittsbilisten) och fordonsskatten (motsvarar väl 1 - 1.50 kr/l). En bil som står i garaget belastar ju inte miljön och nöter inte vägarna!

    SvaraRadera