onsdag 13 april 2011

Den som inte har mod- den måste ha ben.




Kulturhuset backar. Den kritiserade dansföreställningen
får nu uppträda trots kritiken på Facebook. Men frågan är om danstruppen ändå vågar behålla det kontroversiella numret.

-Jag var för snabb och fattade ett felaktigt beslut när det gällde att ställa in dansföreställningen förra söndagen, säger Kulturhusets chef Eric Sjöström.
Vilken tur att han har ben.
Det gäller att aldrig, aldrig, aldrig vika ner sig för odemokratiska förtryckare.

Nyheter

4 kommentarer:

  1. Någon mer än jag som fått upp ögonen för våra "nysvenskar",som invandrat från Somalien...Pojken bak Facebook-upproret(mot dansinslaget) var en.Ulf nämnde i ett inlägg i går,just somaliska pojkar som retade gallfeber på honom.I Göteborg har två mycket grova brott senaste halvåret begåtts av somalier..Såväl den i dag dömde,som den s.k "Skuggan" I Sundsvall var det randal med polisingripande bland de "ensamkommande barnen",även dessa från detta afrikanska land..allt en tillfällighet kanske.
    Eller följdriktigt att dagens pirateri sker just därifrån !!!!!

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-04-13 19:11

    Från ett helt trasigt land - då kan man inte vänta sig att välpolerade människor kommer. De är också trasiga och måste bemötas därefter!

    SvaraRadera
  3. Thorsten:
    Ska jag tyda ditt inlägg så,att vi p.g.a att man mottager dessa "barn",måste acceptera att sådana fruktansvärda brott kan få förekomma ??? Vore jag "trasig" och kom till ett sådant "paradis",skulle jag förmodligen vara salig...och tacksam.Nu har jag faktiskt hört,att somalier går under benämningen Afrikas Z-genare..Om detta är riktigt kan jag inte bedöma,men just deras uppträdande skrämmer nog, inte enbart mig!!!

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-04-13 21:39

    Nej, brott skall aldrig accepteras. Men bemötandet och omhändertagandet måste utgå ifrån, att dessa pojkar kan vara djupt traumatiserade, bättre förekommas än förekomma.

    SvaraRadera