onsdag 9 februari 2011

Look-alikes.


Satt idag med mina två älsklingar Charlotta och Janne, över en ljuvligt utsökt kalvlever anglais - som fullkomligt smälte på tungan - på Lydmars vackra och vardagsrumsbetonade matsal. Bland de distingerade gästerna upptäckte vi snart en känd person i ett kostymprytt bord lite längre bort. Vi småsneglade diskret, och började tillsammans smida stora planer och anade vilda stora framtids-sosseri-konspirationer.
Efter ett tag hade våra kloka huvuden bestämt slagit fast att Han kommit hem nu.
För att överrumpla och ta över hela partiledarskapet. Just när alla trodde att Han var helt och hållet bortkopplad.
Alla gamla S-väljare skulle nu falla som furor och käglor, och lägga ut palmblad för hans fötter, och om fyra år skule Han föra S till nygamla tider och långlivat maktinnehav.
Vilket scooop - jag kunde nästan inte bärga mig,det började krypa inom mig, måste hem nu meddetsamma omedelbart och blogga, berätta för er om Honom, den nye S-ledaren!
Då reste sig mannen, passerade oss på nära håll - och, nääääääääää, det var inte han.
Bara väldigt, väldigt likt Thomas Bodström.
Expressen SvD

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-02-09 21:55

    Om Bodström bytte parti och tog över efter Ask - ingen skillnad skulle märkas...

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-02-11 22:33

    Personen till vänster ser ut att vara GP som barn. Men vem är personen till höger?

    SvaraRadera
  3. båda är Thomas Bodströms lookalike!
    Såg honom på Skavlan, skandaLerna runt Stureplan har bedarrat. Men inbillar mig att frun ställt ultimatum.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-02-12 20:56

    Vilka skandaler vid Stureplan har Thomas varit inblandad i?
    Jag tyckte att han mycket trovärdig förklarade båda varför han ej vill bli partiledare och varför han inte ville pressas till urinprov (det hade jag inte heller).
    Och jag tror att fler partier och organisationer ska snegla på MPs modell med två ledare/språkrör. Dagens krav på en ledare blir helt enkelt övermäktiga för många dugliga kandidater!

    SvaraRadera