torsdag 10 februari 2011

"We love Malmö" (?) - Sveriges Chicago.


Mycket snö i Malmö i fjor gjorde att vinternotan 2009–2010 slutade på 36 miljoner kronor.
Var notan slutar i år är oklart. Redan nu, i början av februari, är kostnaderna uppe i 40 miljoner kronor.

Malmö kommuns servicedirektör Ingmar Simonson har fått brev, med detaljerade uppgifter med grava anklagelser om påstådda mutor inom serviceförvaltningen i Kommuntekniks toppskikt. Det handlar om upphandlingar som ska ha skett på helt fel sätt och flera namngivna chefer som ska ha deltagit i mutresor och mutmiddagar.
MEN.
Brevet/breven är nu försvunna.
Putz väck.
Bortibortborta.
Simonsson vet inte var det är.
-"Det kan finnas här någonstans." Säger Simonsson och pekar på högar med papper i sitt kontor.

Resten är också som en amerikansk B-gangsterfilm.

Brevets mottagare, Kommuntekniks chef Kristina Thern, kan inte uppge någonting om de anonyma breven, om de var korta eller långa, handskrivna eller maskinskrivna.
– Jag minns inte det.
- Den frågan svarar jag inte på.
– Jag svarar inte på fler frågor.
– Jag har sagt att jag inte svarar på fler frågor. Jag tycker inte om den journalistik som ni bedriver.

Det är hööööööög tid att ta in the bad cop under glödlampans vajande sken!

Sydsvenskan

2 kommentarer:

  1. Ett Malmö i tiden,vaför skulle det inte förekomma korruption,alla andra kriminaliteter finns ju !!!!Bara ett tecken på att man vill vara annorlunda...och att man älskar sin stad.Är f.ö inte Malmö och Mogadischo vänorter,eller var det Gaza ???

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-02-10 16:42

    Det här påminner om myglet i Gbg som Uppdrag Granskning avslöjade...

    SvaraRadera