torsdag 24 februari 2011

Boaring!


Jag har så lätt för att bli uttråkad.
Vad beror det på?
Vad är det för fel på mig?
Varje gång vi varit på gymmet så känner jag mig så härligt frisk och sund och väldigt, vädigt duktig.
Men under tiden på cykeln och roddmaskinen! Ni anar inte hur många gånger jag hinner titta på klockan, det är inte det att jag inte orkar, att jag blir slut, att flåste inte räcker, nää, det är tristessen i det monotona som drabbar mig.
Och då har jag ändå radion på högsta med Eagles och Hotel California och annat supermyslyssnigt.
Men igårkväll tittade jag på ett TVprogram, det handlade om en naturtokig norrman som åkte skidor med sin hund i fjällen. En dagsetapp på sex timmar var ingenting för honom, och som han njöt! Det var bara tyst, tyst och vitt, vitt, vitt. Vita fjäll och vita fjäll och så det susande ljudet från skidorna - i sex timmar.
Då bestämde jag mig.
Varje gång jag vill titta på gymmets klocka för att konstatera att det gått två ynka minuter, då ska jag tänka att jag har sex timmar kvar i vit tystnad.
Och då kommer jag att bli jublande överlycklig med bara 20 minuter kvar på roddmaskinen.

4 kommentarer:

  1. Jag brukar sitta framför teven, helst om det är någon typ av skidåkning. Då går det snabbt att cykla 45-60 min på 75-80% av maxpulsen.
    Eller så har jag en spännande deckare jag läser.

    Jag tränar alltså hemma, jag skulle nog känna mig pinsam med en pocket på gymmet. Det ser väl inte helt seriöst ut.

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha, vilken syn, du på cykeln med en deckare! Ja, då måste det vara spännande om du ska kunna koncentrera dig i den farten. Skulle inte fixa det med boken om Palme, typ tegelsten...

    SvaraRadera
  3. Välj glad musik som du tycker om, men du kan också välja låtar med en rytm som passar din träning. Här är förslag på låtar i tre hastigheter och deras så kallade bpm: taktslag per minut.

    LÄTT LÖPNING, cykling och spinning på jämn mark med lätt motvind eller gång: 80-120 bpm

    "Patience" (Take That) 89
    "Sometimes you cant make it on your own" (U2) 96
    "Buttons" (The Pussycat Dolls) 108
    "Déja Vu" (Beyoncé feat. Jay-Z) 114
    "An easier affair" (George Michael) 120

    VANLIG LÖPNING, cykling och spinning längs landsvägen och powerwalk: 120-140 bpm

    "My Humps" (The Black Eyed Peas) 124
    "Round, round" (Sugababes) 126
    "Where is the love" (Black Eyed Peas) 128
    "Clocks" (Coldplay) 131
    "How much is the fish?" (Scooter) 140

    SPRINT, cykling och spinning i snabba intervaller i nerförsbacke: 140+ bpm

    "It's my life" (No Doubt) 141
    "That dont impress me much" (Shania Twain) 142
    "The first cut is the deepest" (Sheryl Crow) 144
    "She will be loved" (Maroon 5) 146
    "Welcome to The Black Parade" (My Chemical Romance) 194

    Du måste ha mer DRAG i musiken Carina, du får inte sitta på rodden och myspysa :-)

    Kram från din Kristianstadvän

    SvaraRadera
  4. Yeah, yeah, yeah, jag är på gång, jag är laddad, jag är tänd! Vicken Kristianstadmusic, vicken lista! Nu kommer jag att glömma tid och rum, go-go-go, DRAG ska de va!

    SvaraRadera