tisdag 18 januari 2011

Unionen är högst upp på min shitlist!


Och det är allvar nu.
Jag är furioso, arrabbiato, adirato, irritato, cattivo, maledetto
irascibile, irato !!!!!!!!!!!!
Och det vill inte säga lite de, när jag måste använda mig av det extremt uttrycksfulla och eljest vackraste språket i världen.

Fatta att jag förra sommaren skrev till Unionen, förklarade att det avtal med dem (då HTF) som jag upprättade i november 1974 som väldigt, väldigt ung flygvärdinna, nu säges upp á den 1a november 2010, emedan denna dam ämnade gå i förtida välförtjänt pension.
Unionen skickade då ett intyg som jag skulle fylla i och signera. Sagt och gjort.
Sen har räkningarna fortsatt att strömma in, med påminnelser och pålägg på medlemsavgiften. Jag har skrivit och skrivit, jag har ringt och ringt.
Men dom är döa.
Nä, sorry, jag menar dom är döva.
Visserligen tyckte jag redan förut att dom var kallhamrade utsugare, men NU!! Jag är beredd att ge dem långfinret rakt upp i trynet. Och sånt gör jag inte ens - då fattar ni!
Ponera att jag under alla dessa år regelbundet, månatligt och pliktskyldigast erlagt min "avgift" på ca 100 000 svenska kronor, utan någon som helst motprestation. Kunde de då inte lite hövligt och ja, jag vill ju inte gå så långt som till tacksamt - jo, förresten det vill jag - dra in sina långa vassa gripklor nu????????

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-01-18 16:11

    Om något blir fel i ett medlemsregister - då visar tyvärr erfarenheten att det tar evigheter att rätta till. När jag flyttade från Uppsala till Västerås tog det mera än halva dussinet brev mm tills även min bil blev flyttad dit.
    Jag tror att det är bäst att Du skriver ett formellt brev, där Du bestrider fakturan. Men det brevet har Du ryggen fri i fallet inkassokrav skulle komma.

    SvaraRadera
  2. Samma kloka råd som Björn gav mig - jag tar det på stubinen! TacK!

    SvaraRadera
  3. PS, förra gången jag ringde, så svarade en tjänsteman-"jag ser här att du avslutat ditt medlemsskap, men vi saknar ditt intyg med underskrift."
    Två gånger till har jag skickat in dessa intyg nu - till rätt adress och ändå fattar de inte. Usel internkommunikation i denna jätte.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2011-01-18 17:44

    Måste i detta sammanhang berömma mitt eget fack, Sveriges Ingenjörer, som alltid har hanterat ändringar i medlemsavgifterna exemplariskt, som jag gärna har jobbat för, bl a löneförhandlat som förtroendevalt och som har ställt upp när jag var i knipa.

    SvaraRadera