onsdag 12 januari 2011

Nyss hemkomna från gymmet.


Satt och väntade i bilen med Björn ilade in och köpte en laxbit. Det är isgata, mer snö, och nu ska det frysa på igen, och vi svenskar kan inte gå.
Risken att stupa är överhängande och akut, de broddar finns helt enkelt inte som räddar dig från vurpning. Så vi struttar på, män, kvinnor, unga, barn och gamla. Alla efter eget utprovat säkerhetstänk och personligt risktagande, jag kom att tänka på Monty Python och de skvatt galna gångarna i Silly walkers.
Om det inte vore så ont och farligt för oss att drutta pladask, så skulle skulle det se rätt komiskt ut.
Men i Brisbane far bilarna som barkbåtar på vattnet, det tänker jag på som en tung motvikt till min vådliga dans på blankisen.


Helsingborgsdagblad SvD DN

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2011-01-12 17:21

    Att ta sig till och från jobbet - det gör jag just nu med livet som insats. Kvaliteten på snöröjningen är, låt oss säga, blodtryckshöjande!

    SvaraRadera
  2. Själv har jag införskaffat mej ett par alldeles förträffliga stövlar. Dom heter "Icebug" och stoppar för -20 gragers kyla, dessutom har dom dubbar. Jag kan gå till och från arbetet tämligen avslappnat! Men.......ve och fasa, när jag var och handlade och gick in i affären och där steppade in på ett kakelgolv, ja, då var jag tillbaka till halkan igen, glashalt kan jag säga. Så dubbskor är bara bra ute.
    Fast det blir ett intressant ljud när jag går inne, nästan som ett par steppskor!
    /B-M

    SvaraRadera