tisdag 11 januari 2011

En ding, ding, ding värld.


Fruktan för nya attentat efter Arizona-massakern:
Politiker beväpnar sig.
- Nu vet jag att jag måste ha pistolen på mig, säger demokraten Heath Shuler.

Ja, det är rätta takter!!! Nu gäller det att ha det största vapnet, ett väpnat självförsvar är viktigare än att vara förnuftig. Inte en enda politiker i USA ska gå utanför dörren utan en handgranat, eller ännu hellre automatvapen, en tanks eller fjärrstyrd bomb som tar ut alla misstänkta ensamma obalanserade galningar i närheten.

SvD DN

4 kommentarer:

  1. Hm, sitter här med den där lilla melodislingan ur "Annie, get your gun" (!): "everything you can do, I can do better".

    Undrar varför jag associerar så.

    /Öbon

    SvaraRadera
  2. Thorsten Schütte2011-01-11 13:53

    Att pumpa in ännu mera vapen är ungefär som att släcka en brand med fotogen...

    SvaraRadera
  3. Ulf Hjertén2011-01-11 14:06

    Caarina! Din ironi är ibland obetalbar. Så himla mitt i prick.

    SvaraRadera
  4. Tackar Ulf, nån gång får jag till det, men den här gången var det på assist av politikerna själva!

    SvaraRadera