lördag 18 december 2010

Ny kärleksritual


Kärlekslås är en trend som sprider sig över världen. Det är en gammal österländsk tradition som innebär att ett brudpar fäster ett hänglås med sina initialer vid en bro och slänger nyckeln i vattnet. Enligt legenden kommer kärleken då att vara för evigt.
Kinesiska muren har fullt av dem, liksom Roms äldsta bro Ponte Milvio, och på Västerbron i Stockholm börjar det dyka upp fler och fler.
Den som inte vill vara med längre måste dyka ner till havsbotten och hämta upp nyckeln och låsa upp låset och göra slut.
Det låter ju som en trygg evighetsgaranti, eller........???

4 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-12-18 12:25

    Gratulerar till inlägget 2500 som alltså gick "i lås" i dag...

    SvaraRadera
  2. Inlägget 2500...? Nu förstår jag dig inte Thorsten.

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-12-18 13:15

    Jo, om Du tittar till vänster under Bloggarkiv, då står det 2010 (2500), vilket jag tolkar som 2500 inlägg under året...

    SvaraRadera
  4. Aha, har inte själv koll på det! I mina verktyg står det "1 – 25 av 3379 inlägg".... så nu förstår jag inte riktigt, kan blogginläggen från startdatum 1a november till 31a dec 2009 ha varit så många. Oj, oj, oj, vad jag måste ha pladdrat.
    Me - av hjärtat TACK!

    SvaraRadera