lördag 4 december 2010

Mozart med bröstmjölken!


Har ni hört att öl blir bättre om det bryggs till musik av Mozart? Det har ölproducenterna i Japan vetat länge.
Nu visar det sig att även bananer bli bättre om de får mogna till mozartska toner!

Så här kommer mitt alldeles eget hopp för den förtappade mänskligheten: ge alla nyblivna föräldrar i hela världen en specialutgåva med Mozarts alla alster, spela, spela, spela bara, bara Mozart hela tiden de första åren, njuuuuuut - och se världens barn växa upp till lyckliga och goda människor.
And the world will be a better place.

5 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-12-04 16:59

    Mozart är balsam för själen, lyssnade nyss på 39. symfonin på P2. Den sena Mozart når för mig nästan samma nivå som Bach, mästarnas mästare...

    SvaraRadera
  2. En undran !! Vad har Assange (hacker/aktivist/ och troligen kommunist) druckit under sina första år ??Troligen kängurumjölk,eftersom han hoppar på första bästa,och därefter hoppar bort...Scoutland Yard påstod ju,att man visste var han befann sig,men när han skulle gripas hade han åter hoppat bort...Läste i dag en kort hisorik över denna "kändis",i sanning inget att berätta för sin barnbarn...

    SvaraRadera
  3. Det ante mej! Men kan nog säga att jag visste att Mozart har en positiv inverkan. Personligen älskar jag Mozart! Han musik gör mej lycklig! Vi sjunger även Mozart ibland i min kör. "Ave Verum Corpus" är den vi sjunger mest..
    Lyssna på Exultate Jubilate, sista sats "Halleluljah" med Malena Ernman på hennes julskiva! Underbart säger jag bara!!!
    /B-M

    SvaraRadera
  4. Kängurumjölk, ja eller glo-soppa med tittbitar i, som man sa när jag var liten, om såna som glodde ogenerat på saker de inte hade med att göra.

    B-M, hur var festen???? Wallmans? Sillen? Snapsen? Målade du hela stället med din strålglans??

    SvaraRadera
  5. Thorsten Schütte2010-12-06 08:52

    Assangefallet är ju ett lärobokexempel för att man ger sig på budbärraren i stället för att ta till sig budskapet. Och Mozart, han figurerar t o m i Pohlmans blogg:
    http://pohlman.klart.se/ett-%e2%80%9dherrans-ovader%e2%80%9d/

    SvaraRadera